Hulp bij het abonnement

Alle informatie over jouw abonnement vind je bij de veelgestelde vragen hieronder.


Over jouw abonnement

Wat zijn de voorwaarden van mijn abonnement?

Op ons abonnementenoverzicht vind je alle voorwaarden op een rijtje.

Kan ik met mijn abonnement e-books lenen?

Als je lid bent van de Bibliotheek, mag je gratis e-books en luisterboeken lenen, behalve met het budgetabonnement.

Wat doe ik als ik mijn bibliotheekpas kwijt ben?

Neem contact met ons op om misbruik te voorkomen. Wij blokkeren je pas en controleren meteen of we de pas al hebben gevonden. Is dit niet het geval? Dan kun je voor € 2,50 een nieuwe bibliotheekpas aanvragen.
Adressen en openingstijden

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Een adreswijziging kun je persoonlijk aan de balie aan ons doorgeven. Je mag ook het formulier Adreswijziging invullen.

Daarnaast kun je ook zelf je adres wijzigen via Mijn Menu of de Wise app. Ga naar ‘mijn gegevens’ en klik vervolgens op ‘naam en adres wijzigen’.

Kan ik overstappen op een ander abonnement?

Je kunt op elk gewenst moment overstappen naar een duurder abonnement met meer mogelijkheden. Wil je graag overstappen naar een goedkoper abonnement, dan kan dat nadat je een jaar lid bent geweest. Kom hiervoor langs in de Bibliotheek of vul het formulier Omzetten abonnement in en wij maken het voor je in orde.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Je kunt je abonnement opzeggen:

  • Na afloop van de abonnementsperiode. Alle materialen moeten dan ingeleverd zijn en eventuele openstaande registraties moeten betaald zijn.
  • Per direct. De opzegtermijn is 1 maand. Te veel betaalde contributie wordt verrekend met eventuele openstaande registraties. Het resterende bedrag wordt teruggestort.

Je kunt je abonnement online, telefonisch of aan de balie van de Bibliotheek opzeggen.
Adressen en openingstijden

Vul het formulier Uitschrijven in om online op te zeggen.


Nog geen lid?

Welke abonnementen zijn er?

Ontdek in ons abonnementenoverzicht welk abonnement het best bij jou past.

Kan ik online lid worden?

Je kunt je abonnement nu direct online regelen. Nadat je je online hebt ingeschreven, krijg je een bevestigingsmail waarin staat dat je de bibliotheekpas kunt afhalen in de vestiging van jouw keuze. Neem een geldig legitimatiebewijs mee als je je bibliotheekpas ophaalt. Je kunt met het lidmaatschapsnummer dat je krijgt gemaild direct gebruik maken van de online Bibliotheek.

Kan ik in de Bibliotheek terecht zonder lid te worden?

Ja, ook zonder lidmaatschap ben je bij ons van harte welkom. Kom de krant of een tijdschrift lezen, maak gebruik van onze computers en drink een gratis kopje koffie of thee.



Geen antwoord op je vraag gevonden?

Neem contact met ons op